Saturday, December 5, 2009

31. Setelah sekian lama

hehe..tajuk entri macam ada yang best je..padahal nak bagitau setelah sekian lama tak update blog, sekarang baru dapat update..bukan apa, cuti la katakan..bukan ada internet pun dekat rumah, nak guna broadband kakak pun, line broadband lembab je..so tak dapat la nak online, update blog dan yang sama waktu dengannya..

sepanjang cuti hari tu saya duduk rumah je..makan, tidur, tengok tv, layan lagu dan video clip k-pop kegemaran saya!..haha..lagipun sekarang kan musim hujan, so takde aktiviti luar yang boleh di buat..(eley, kalau tak hujan pun bukan saya keluar rumah sangat pun).. :D
masa mula-mula balik rumah, waktu tidur saya masih tak kembali normal..saya tak tidur malam..matahari dah naik baru la saya tidur..sampai kan mama saya bebel-bebel semua..hihihi~
nak buat macam mana, dah terbiasa dekat kolej macam tu..dua hari sebelum hari raya Aidiladha baru la saya kembali normal, tidur awal..pukul 10 dah tidur dah..hihi..macam budak tingkatan 1 nak pergi sekolah je, tidur awal..muahaha~

oh ya, lupa pulak nak ucap SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA..hehe.ketinggalan zaman betul..
raya haji tahun ni kitaorang buat korban juga..juadah pagi raya tu macam biasa la lontong, kuah kacang, nasi himpit, rendang ayam dan mee goreng..pagi raya tu jugak cousins saya dari KL sampai..dalam pukul 6.30 pagi diaorang sampai.habis kecoh 1 rumah..so saya pun terbangun awal la..bangun je awal, tapi bersiap lambat giler..orang dah habis korban lembu tu saya baru siap mandi semua..tak sempat pun nak tengok adegan penyembelihan tu..rugi betul..

siap je sesi penyembelihan, sesi menyiang daging pun bermula la..kaum lelaki yang tua, yang muda semua ada time tu..orang yang saya tak pernah nampak sebelum ni pun tiba-tiba muncul..siapa jela tu..hihi..lepas tu, dalam pukul 1, semua masakan dah siap dan ready untuk di makan..daging fresh tu di buat masak singgang dan goreng je..simple, tapi yummy...ada pulak sambal dan ulam-ulaman..sedap betul, perut kenyang tapi tetap nak makan..so makan jela..hehe..bukan selalu..ye dak??..

ok la..tu jela dulu untuk entry ni..kepala berdenyut-denyut je dari tadi..nak pergi rehat pulak..

daa~

No comments:

Post a Comment