Thursday, September 10, 2009

3. Pokai

hari ni keje saya cuma menidurkan diri aje kat hostel ni..takde benda nak dibuat..bangun tido trus online..lepas tu bosan punya pasal, saya sambung tido lagi..sampai la petang..bangun tido pergi mandi, solat and nak masak untuk berbuka..pergi dapur tengok takde barang yang boleh di masak..so i decided untuk pergi pasar malam..nasib baik la hari ni hari rabu, ada pasar malam kat kolej ni..kalau tak..terpaksa makan kat kedai la..dah la duit dalam purse tinggal RM5 je..gila apa nak makan kat kedai dengan duit sebanyak tu..kalau tak cukup buat malu je..huhu~

last night abah dah suruh along tolong masukkan duit ke akaun saya..tapi along saya sangat la bijak..tanpa bertanyakan nombor akaun saya, dia terus masukkan duit ke akaun saya yang dah tak aktif! (sebab saya ada dua akaun..huhu)..oleh sebab akaun itu dah tak aktif..secara automatik saya tak dapat keluarkan duit..so, ini bermakna saya pokai!~..

untuk mengaktifkan balik akaun tu..saya perlu ke CIMB bank..sekarang masalahnya, macam mana saya nak ke bank?..aduh, dah la takde transport..nak naik bas?..sangat la saya tak suka..tak pernah pun naik bas untuk ke Nilai tu..hihi~

yang along saya pulak..malam ni dia naik bas ke KL..ada appointment kat hospital pagi nanti..lepas tu dia ajak saya teman dia shopping kat TAR..rajin la pulak saya ni nak ke TAR tu..kalau hal akaun tu dah settle boleh la kot saya pergi..kalau tak..mimpi jelah kan..duit pun takde..haha~

saya kena cari akal jugak ni..macam mana nak ke bank dengan segera..duit memang dah takde..
ok la..saya nak pergi tanya siapa-siapa yang baik hati nak bawa saya ke bank esok..nanti boleh shopping!~

daaaa~


No comments:

Post a Comment