Thursday, September 10, 2009

4. I'm sorry

hari ini saya tak dapat ke bank..atas sebab-sebab yang tidak dapat di elakkan..(ceh, poyo je bunyinya)..

petang tadi abah call..

abah: ha, dah pergi bank?
saya: belum..takde transport nak pergi..tapi tadi angoh dah call bank..dia cakap kalau nak aktifkan balik akaun tu, kena buat transaksi dekat kaunter..bank-in duit dulu..lepas tu dalam 24 jam baru boleh aktif..
abah: dah tu pergi la esok..
saya: pergi pun nak buat apa..duit bukan ada untuk di bank-in kan..(giler sedih!)
abah: takde langsung dah ke duit nye?
saya: ade tapi sikit je..mane boleh nak bank-in RM5..(hihi..seriouly, im broke!)
abah: takpe la..malam karang abah masuk la duit..
saya: ok..bye..

tadi lepas berbuka abah call lagi..

abah: dah makan belum?..
saya: dah la..
abah: ingat tak makan lagi sebab takde duit..
saya: hehe..takde la sampai tak dapat makan..
diam sekejap.....
abah: kenapa tak bagitau abah awal-awal yang duit dah takde?..
saya:ermmm...(diam...)
abah: kalau abah tak tanya semalam, awak tak bagitau la?...
saya: erkkk...kn...(diam lg..abah macam la tak biasa dengan saya..saya kan tak pandai nak minta-minta ni..)
abah: kejap lagi abah pergi bank-in kan..nombor akaun yang mana satu ni?
saya: yang orang mesej dekat abah sebelum ni tu la..
abah: ok..esok pergi la cek..
saya: ok..terima kasih..
perbualan tamat di situ...

saya ni sangat menyusahkan kan?..tapi saya memang macam ni..tak pandai nak menawarkan daan tak pandai nak minta-minta..segan mungkin..even dengan abah sendiri..huhu~



p/s: dah cek kat CIMB Clicks..duit dah masuk..terima kasih abah..sorry menyusahkan abah je kena pergi bank malam-malam..

No comments:

Post a Comment